Meer website bezoekers.

Hoe houd ik de bezoeker op mijn site?

Bezoeker op website houden

Het doel van een bezoeker is niet om uw website te verlaten; het doel is het vinden van een oplossing. Als u ze effectief en snel kunt laten zien dat u de antwoorden op hun probleem of vraag heeft is er geen reden waarom ze uw website zouden verlaten.
Internet-gebruikers zijn verwend en ongeduldig. Ze willen meteen weten wie u bent, wat uw aanbod is, waarom het beter is dan anderen, en wie anders zaken met u doet.

Minder dan een seconde om de bezoeker te overtuigen

De gemiddelde persoon blijft minder dan 30 seconden op een webpagina. 30 seconden is eigenlijk al heel lang. Mensen nemen in veel kortere tijd beslissingen.
Een halve minuut kijken naar een webpagina is vaak een teken van verwarring en niet weten wat te doen. Eye-tracking studies tonen vaak zig-zag bewegingen als mensen proberen uit te vinden waar de pagina over gaat. Bovendien tonen hersenenscan studies van website bezoekers aan dat de besluitvormings centra van de hersenen worden geactiveerd in slechts 560 milliseconden. U heeft eigenlijk minder dan een seconde om de bezoeker te overtuigen.

Geef ons snel resultaat

Er zijn vele factoren die bezoekers laten verdwijnen, en tal van redenen waarom ze blijven hangen en terugkeren naar een bepaalde pagina.
De meeste consumenten denken op dezelfde manier: "Geef ons snel resultaat en vertel ons zo snel mogelijk waarom we zaken moeten doen met jou."
Ongeacht de sector van uw activiteiten, het zijn meestal dezelfde valkuilen die potentiële klanten wegjagen.
Iets eenvoudigs als de datum van het auteursrecht op een website kan verwarring veroorzaken. Als het auteursrecht jaar niet actueel is gaan mensen zich afvragen of het bedrijf is nog steeds bestaat!

Ontwerp

Een aantrekkelijk ontwerp is belangrijk, eerste indrukken zijn alles. Het maakt niet uit hoe ervaren of klantgericht uw bedrijf is, als uw site niet esthetisch is, zullen mensen vertrekken.
De belangrijkste fouten in slecht ontworpen lay-outs zijn een gebrek aan prioriteiten en / of middelen. De bezoeker wil meteen zien waar het over gaat, en hoe kom ik waar ik wil zijn.

Duidelijke navigatie-elementen, op een plaats waar de bezoeker ze verwacht.
Links waarvan het meteen duidelijk is dat het een link is, dus niet zoals deze, maar zoals deze, duidelijk een link.
Mogelijkheden om actie te ondernemen; contact opnemen, een bestelling plaatsen, moeten meteen duidelijk zijn, als een bezoeker moet denken is er iets mis.

Wachten

Snelheid

Ook met de tegenwoordige internet-snelheden blijft de laadtijd van een webpagina belangrijk, was het in de vorige eeuw nog heel normaal om twintig seconden te wachten tot een pagina volledig in beeld was, nu moet dat een stuk sneller.
Het optimaliseren van afbeeldingen kan daarin een grote factor zijn, een foto van vier megabyte neemt veel meer tijd in beslag dan een foto van honderd kilobyte, ook wanneer ze op dezelfde grootte in de pagina worden weergegeven.
Ook het laden van externe bestanden, like buttons en dergelijke, kan zorgen voor veel vertraging.

Bezoekers verliezen door laadtijd

Zoals in de figuur te zien is, als de bezoeker niet binnen vier seconden iets overtuigends in beeld heeft zal een groot deel afhaken.

Objectieve en neutrale inhoud

"De meest effectieve website inhoud is objectief en neutraal". In plaats van het gebruik van technische termen, complexe woorden en vakjargon, moet de betekenis van web content makkelijk te begrijpen zijn.
Richt u op het schrijven van grondige artikelen, in plaats van korte algemene blog posts. Als u een niet-zo-goedkoop product verkoopt, is het schrijven van interessante artikelen de manier. Duurdere objecten hebben, in tegenstelling tot goedkope producten, een lange sales cycle. Dat betekent dat u een relatie met uw lezers nodig hebt om uw geloofwaardigheid te bewijzen voordat ze tot aankoop overgaan.

De focus op de juiste dingen leggen

Voor website-eigenaren is het doel bezoekers te trekken en zo lang mogelijk te houden op hun site. Vaak raken ze zo betrokken bij het 'cool' maken van de website dat ze vergeten wat hun gebruikers eigenlijk willen zien.
Gelukkig zijn er deskundigen die de website-eigenaar kunnen helpen de focus op de juiste dingen te leggen...